Thuiszorg Lansingerland Logo

Kwaliteit op orde door kennis te scholen

Thuiszorg Lansingerland heeft mede dankzij een subsidie van IZA fonds, een uitgebreid scholingsprogramma ontwikkeld voor haar medewerkers. De verpleegtechnische handelingen komen aan de orde in het programma, maar ook andere aspecten binnen de zorg worden geschoold. De inzichten over specifieke ziektebeelden en hoe hiermee om te gaan (denk hierbij bijv. aan diabetes of complexe wondzorg, ) vraagt extra scholing om de kwaliteit van zorg te kunnen waarborgen.

Thuiszorg Lansingerland vindt het belangrijk om de medewerkers goed uit te rusten voor hun taken, waardoor de zorg kwalitatief op orde blijft! Het zal bij medewerkers gaan om opfrissen van kennis, maar ook het horen van nieuwe inzichten en technieken is belangrijk.

Het scholings programma bestaat uit 9 dagdelen, waarbij theorie en praktijk gecombineerd geschoold worden. De lessen worden door een gecertificeerde externe opleider en interne opleidings begeleider gegeven en elk onderdeel wordt na afloop getoetst. Het programma is verplicht voor de medewerkers, maar ook andere zorgorganisaties/verzorgenden kunnen (tegen een vergoeding) aansluiten.

Onderwerpen van het programma zijn onder andere:

  • Medisch rekenen
  • Diverse vormen van injecteren (subcutaan, intramusculair, hypodermoclyse)
  • Training omgaan met morfine pomp
  • Venapunctie
  • Diabetes en insuline
  • Sonde en voeding
  • Catheter man/vrouw en supra pubis
  • Steunkousen
  • Wondzorg
  • Stomazorg
  • Trachea stoma

Wilt u meer weten over dit programma, stuur een mailtje aan wijkteam@thuiszorglansingerland.nl en u hoort van ons!

Rapportcijfer 9.1 22392

Waardering Cliënten

PREM
Beoordeling cliënten 9,1!
Uitgebreide evaluatie en de vergelijking met 2023 zie: PREM EVALUATIE

Zorgkaart Nederland
Op Zorgkaart Nederland wordt Thuiszorg Lansingerland in Bleiswijk gewaardeerd met een 8,7 en in Zoetermeer met een 9,4.

Alle medewerkers van Thuiszorg Lansingerland streven altijd naar verbetering om zo hoge kwaliteit van leven voor onze cliënten te realiseren. Daarom gaan we regelmatig in gesprek met de cliënt en streven we ernaar zoveel mogelijk zorgwensen te realiseren.